Menu

Soulaima Gourani

Foredragsholder, rådgiver, forfatter, debattør og bestyrelsesmedlem

Soulaima Gourani er foredragsholder og rådgiver for verdens største og mest ambitiøse virksomheder i kundeloyalitet og medarbejdermotivation. Hun har modtaget talrige priser og globale anerkendelser for sit arbejde. Hun er stifter af blandt andet nerdyspeakers.com og fremilivet.dk

Forespørg på et foredrag

  • Udfyld formularen herunder, og Soulaima vil vende tilbage snarest muligt.

  • Date Format: DD slash MM slash YYYY
  • Ønsker du et tilbud på bogen "Design Dit Liv" i forbindelse med foredraget?
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Tid og Tendenser

TID&TENDENSER, Online artikel. Køb adgang til artiklen her


To anerkendte Standford University professorer har lige nu historisk succes med deres kursus “Designing Your Life”.  De benytter den klassiske “design thinking” som metode. Hvis man kan designe et produkt, kan man også designe et liv. Aldrig før har et kursus på Stanford været så overtegnet. Hvorfor? Fordi der er massiv efterspørgsel. Det er et umætteligt behov. Og fordi, som Washington Post skrev for noget tid siden, det ikke længere er ok at universiteter uddanner unge, uden at hjælpe dem ind på et succesfuldt spor i livet.

TID&TENDENSER, november 2017, #04


Alle fortjener et godt arbejdsliv, og det at kunne kommunikere godt, sjovt og effektivt er et nøglebundt,
der åbner ufattelig mange døre. Og nogle af de bedste nøgler vil vi gerne give til dig.

TID&TENDENSER, november 2016, #03


Innovation handler om, hvad det ’næste’ er, hvad det bedste er, og hvordan det bliver billigere, større, stærkere, anderledes eller bare bedre. I Soulaima Gouranis artikel om innovation, får du baggrunden for innovation og inspiration til hvad du selv kan gøre for at fremme innovation i dit liv og arbejde.

TID&TENDENSER, januar 2016, #01


Soulaima Gourani inspirerer med korte fortællinger fra nogle af de mest innovative virksomheder gennem de seneste 10 år. Virksomhederne er udvalgt efter deres evne til at forme fremtiden, drømme, udfordre det eksisterende og stimulere vores hjerne til at tænke i helt nye baner – og så selvsagt også deres evne til at tjene penge.

TID&TENDENSER, september 2014, #03


Frygt styrer vores handlinger og sætter enorme begrænsninger for, at vi kan leve livet til fulde og udleve vores sande potentiale. Vi er som mennesker underlagt seks grundlæggende ting, som vi frygter, og du skal have en klar strategi, så du undgår at ligge under for dem.

TID&TENDENSER, oktober 2013, 18. årgang #05


Man skulle tro, at mennesker, især veluddannede og oplyste mennesker, er rationelle og forstår at træffe gode beslutninger. Men nej! Fordomme er menneskets hjælp til at undgå tvetydighed og til at træffe svære beslutninger.

April 2013, Tid & Tendenser, af Soulaima Gourani


“Del din viden, og du bliver klogere”. I denne artikel af Soulaima fortæller hun, at vi skal dele vores viden på arbejdspladsen, før den har værdi. Vi skal kunne arbejde i fællesskaber, kunne indgå i i komplekse sammenhænge og ikke mindst besidde faglig kernekompetence.

8. december 2011, TID & tendenser ©, af Soulaima Gourani


Samfund og virksomheder er interesseret i at få mest mulig ud af vores menneskelige ressourcer – og her bliver arbejdslivsbalancen afgørende i de kommende år. Fremtidens lønmodtagere vil være meget optaget af balancen mellem arbejdsliv og privatliv. Dette er en direkte konsekvens af vores privilegerede status som et velstillet land.

maj 2011, TID & tendenser, af Soulaima Gourani


Før i tiden mente man, at et højt karakter-gennemsnit var en sikker vej til en succesfuld karriere. Sådan er det ikke længere – nu kan en høj IQ tværtimod blive opfattet som en social belastning. Tidsånden sætter i stedet fokus på EQ, altså den emotionelle intelligens. Virksomheder efterspørger i stigende grad folk med empatiske evner, intuition, selvindsigt og sociale færdigheder, siger Soulaima Gourani i denne artikel i Tid & Tendenser.

1. februar 2011, TID & tendenser ©, af Soulaima Gourani


Morgendagens vindere bliver de, som virkelig forstår at tilpasse organisationen til de unge, sådan at såvel struktur som adfærd passer til deres holdning til arbejde, liv og karriere. Problemet (ja, ikke udfordring – PROBLEMET) er bare, at mange af os ved alt for lidt om, hvad det er, de unge vil have. Ved du det? Formålet med denne artikel er at give dig indsigt i, hvordan de yngre generationer bliver tændt – og ikke ”tændt af”.

nr. 5 august 2010, TID & tendenser ©, PEJ-gruppen, af Soulaima Gourani


Fra ordrehåndterende salgsmaskine til kunde-involverende aktør. I anden del af Soulaim Gouranis artikel om salg og marketing i fremtiden, gives syv gode råd til, hvordan du skaber en fremtidssikret virksomhed.

4. juni 2010, Tid & Tendenser, af Soulaima Gourani


Dette er første del af Soulaima Gouranis artikel om salg og marketing i fremtiden. Du kan læse om de udfordring, som ligger i, at markedsføringsverdenen er forandret og aldrig bliver den samme igen. Løsningerne kan du læse i anden del.

nr. 1 februar 2010, TID & tendenser ©, PEJ-gruppen, af Soulaima Gourani


I mange danske virksomheder er ledergruppen typisk sammensat af den ældre generation. Disse modne ledere betegner ofte de unge som dovne, zappere, illoyale, støjende og krævende. Men de er også de nye talenter! Vi har behov for energi, forventninger, teknologiske kundskaber, netværk og viden om hinanden.

da_DKDansk
en_USEnglish da_DKDansk