Menu

Soulaima Gourani

Foredragsholder, rådgiver, forfatter, debattør og bestyrelsesmedlem

Soulaima Gourani er foredragsholder og rådgiver for verdens største og mest ambitiøse virksomheder i kundeloyalitet og medarbejdermotivation. Hun har modtaget talrige priser og globale anerkendelser for sit arbejde. Hun er stifter af blandt andet nerdyspeakers.com og fremilivet.dk

Forespørg på et foredrag

  • Udfyld formularen herunder, og Soulaima vil vende tilbage snarest muligt.

  • Date Format: DD slash MM slash YYYY
  • Ønsker du et tilbud på bogen "Design Dit Liv" i forbindelse med foredraget?
  • Dette felt er til validering og bør ikke ændres.

Værdier

“Få alle til at gå i samme retning”

 

Slut med smarte slogans og “punchlines”. Værdier er grundlæggende noget, der opstår i fællesskab med dem, som arbejder for og i virksomheden.

De fleste virksomheder har udtalte og positive værdier (slogans), de ønsker, alle medarbejdere lever efter. Ofte står ledelsen bag disse. Forskning viser, at værdier kun har en effekt, såfremt medarbejdere kan forstå dem og omsætte dem til konkrete handlinger i deres daglige virke.

Guruer (eksempelvis Tom Peters) har i mange år kommunikeret os værdien af stærke værdier. Dog føler mange, at deres virksomheder ikke har de rigtige værdier. De afspejler simpelthen ikke virkeligheden eller er ofte kun er fokuserede på økonomiske målsætninger.

Værdier er i deres sande natur basale, aktion-orienterede og nærværende leveregler, som alle I virksomheden forventes at leve op til.

Mange medarbejdere kender ikke eller kan ikke genkende virksomhedens udtalte værdier. Dette er en katastrofe, og kan have store økonomiske konsekvenser for en virksomhed. Eksempelvis skriver mange organisationer at de “sætter kunden/medarbejderen i fokus”. Men i virkeligheden oplever medarbejdere og kunder en helt anden situation. I virkeligheden bør værdier mere handle om, hvad der forventes af medarbejdere, ledere, aktionærer og samfund. Og de bør afspejle et (ambitiøst) formål, der er større end virksomheden selv.

Værdier driver ikke virksomheden, de driver dem som arbejder for og i virksomheden.

Formål:
Få kortlagt virksomhedens værdier så de afspejler virkeligheden.

Metode:
3 timers workshop og “hands on” med hele organisationen (størrelse spiller ingen rolle).

Effekt:
Intern ro og en klar fornemmelse fra virksomhedens medarbejdere om at blive taget alvorligt – og hermed en mere motiveret organisation.

da_DKDansk
en_USEnglish da_DKDansk